محبوب ترین شخصیت های تاریخ کیستند ؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ :
بازدید : 259
نویسنده : نوری

یک پروژه تحقیقاتی بین المللی تحت نظارت دانشگاه Jacobs در برمن آلمان و دانشگاه Victoria در ولینگتون در نیوزیلند،برای پیدا کردن محبوب ترین  شخصیت های تاریخ،از ۷۰۰۰ دانشجو از ۳۷ کشور جهان برای قضاوت ۴۰ شخصیت تاریخی نظر سنجی کرده است. دانشجویان می‌بایست شخصیت ها را با دادن شماره از ۱ تا ۷ و با توجه به مثبت و منفی بودن آن ها ارزش گذاری کنند.

شماره ۱ = به شدت مثبت

شماره ۴ = خنثی

شماره ۷ = به شدت منفی

کم‌ترین امتیاز به آدولف هیتلر (میانگینِ نمره رای ۱.۷۶)، اسامه بن لادن (۲.۱۷) ،و صدام حسین (۲.۴۱) اختصاص یافت .به هر حال عدم یکنواختی در عقیده در بین کشورهای مختلف وجود دارد.برای مثل دیدگاه‌ها در ارتباط با صدام حسین و اسامه بن‌لادن متضاد بودند اما در مورد محبوب ترین شخصیت ها اکثرا با یکدیگر، هم‌نظر و هم سو بودند.در نهایت ۱۰ شخصیت محبوب تاریخ را به این ترتیب انتخاب کردند .

 

شماره ی ۱۰ | بودا  Buddha

بودا

بودا ،پایه‌گذار مذهب و تفکر فلسفی بودایی است. او بین قرون چهارم و ششم قبل از میلاد مسیح در شمال هند می‌زیسته است.او با بیان ارزش‌های جهانی مانند هم‌زیستی و احترام به دیگران و پایه‌گذاری اصول متانت و هم‌دردی با رنج و درد دیگران و عشق به همگان با میانگین رای (۵.۰۶) به عنوان دهمین شخصیت محبوب توسط دانشجویان انتخاب شد .

شماره ی ۹ | آبراهام لینکلن   Lincoln Abraham

لینکلن

آبراهام لینکن (۱۸۶۵-۱۸۰۹) برای نقش اساسی که در لغو قانون برده‌داری در آمریکا داشت با میانگین رای (۵.۱۸) نهمین شخصیت محبوب این نظرسنجی به حساب می‌آید. او شانزدهمین رئیس جمهور ایالت متحده‌ی آمریکا بود که توسط یکی از طرفداران برده داری،هنرپیشه ی آمریکایی ،جان ویکلز بوث، بعد از پایان جنگ های داخلی آمریکا ،ترور شد.

شماره ی ۸  | توماس ادیسون  Edison Thomas

ادیسون

او به عنوان پدر اختراعات که کیفیت زندگی انسان را تحول بخشیده است ، با میانگین رای (۵.۳۹)، هشتمین شخصیت محبوب انتخاب شده است.از مهم‌ترین کارهای توماس ادیسون می‌توان به اختراع لامپ‌های رشته‌ای اشاره کرد. اگرچه دانشمند آلمانی Goebel آن را اختراع کرده بود اما ادیسون آن را قابل عرضه در بازار کرد و به تولید انبوه رساند. واقعیت این است که بیشتر اختراعات وی تکمیل شده‌ی کارهای دانشمندان پیشین بودند و ادیسون کارمندان و متخصصان پرشماری در کنار خود داشت که در پیشبرد تحقیقات و به سرانجام رسانیدن نوآوری‌هایش یاری‌اش می‌کردند. دهنیِ زغالی تلفن، ماشین چاپ، میکروفن، گرامافون، دیکتافون، کینتوسکوپ (نوعی دستگاه نمایش فیلم)، دینام موتور و لاستیک مصنوعی از جمله مواد و وسایلی هستند که بدست ادیسون و همکارانش ابداع یا بهینه شدند.

شماره ی ۷ | نلسون ماندلا  Mandela Nelson

ماندلا

نلسون ماندلا نماد مبارزه علیه آپارتاید در آفریقای جنوبی است و به همین دلیل بیست و هفت سال از زندگی اش را در زندان گذراند. او با میانگین رای (۵.۴۸) در مقام هفتمین شخصیت محبوب تاریخ قرار گرفت. تا سال ۱۹۹۰ که او از زندان آزاد شد، شعار «نلسون ماندلا را آزاد کنید»،شعار مبارزات ضد آپارتاید در سراسر جهان بود. او در سال ۱۹۹۳ جایزه صلح نوبل را از آن خود کرد و سرانجام در سال ۱۹۹۴ در اولین انتخابات چند نژادی ،رئیس جمهور آفریقای جنوبی شد.

شماره ی ۶  | مسیح   Jesus

این پروژه تحقیقاتی نشان داد که  حتی غیر مسیحیان نیز معتقدند که شخصیت عیسی مسیح تأثیر مثبتی بر تاریخ گذاشته است و با میانگین رای (۵.۵۵)،ششمین شخصیت محبوب تاریخ انتخاب شد. در واقع او تجسم جهانی ارزش‌هایی مانند عشق، نیکوکاری ،برابری ،برادری، بخشش و تواضع شناخته شده است.

 

شماره ی ۵  | اسحاق نیوتن    Newton Isaac

نیوتن

بعد از آلبرت آینشتاین ،آیزاک نیوتن(۱۷۲۷-۱۶۴۲) با میانگین رای (۵.۷۴) محبوب‌ترین دانشمند در تاریخ است. او به خاطر مطالعات و تحقیقاتش بر نیروی گرانش یا همان نیروی جاذبه شناخته شده است. او دریافت که نیرویی که سیارات را در مداری به دور خورشید و ماه را بر دور زمین نگاه می دارد همان نیرویی است که اشیا را به سمت زمین جذب می‌کند. حکایتی می‌گوید، در حالی که او به درختی تکیه داده بوده است، سیبی از آن جدا شده و بر سرش می‌افتد و باعث بینش و هوشیاری او راجع به جاذبه‌ی زمین می‌شود.

شماره ی ۴ | مارتین لوترکینگ    Martin Luther King, Jr

لوترکینگ

مارتین لوتر کینگ جونیور،رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی تبار بود و همچنین رهبر مبارزات علیه تبعیض‌نژاد با میانگین رای (۵.۸۴)،چهارمین شخصیت محبوب تاریخ به شمار می‌آید. او در سخنرانی خود در ۲۸ آگوست ۱۹۶۳ در مقابل بنای یادبود لینکلن در واشنگتن برای چندین بار از جمله I have a dream ، «من رویایی دارم» در صحبت هایش استفاده کرد. سخنرانی او را یکی از معروف‌ترین نقل قول‌های قرن بیستم می‌دانند که در آن برابری همه ی انسان‌ها آرزو می‌کند.

 

شماره ی ۳ | ماهاتما گاندی    Gandhi Mahatma

3

او به عنوان نمادی از حقوق مدنی و مبارزه برای برابری اجتماعی با میانگین رای (۵.۹۰)،سومین شخصیت محبوب در تاریخ انتخاب شده است. ماهاتما گاندی پدرنافرمانی مدنی بود. این روش درجنبشی به رهبری او برای استقلال هند از امپراتوری بریتانیا استفاده شد. همچنین این شیوه در جنبش ضد نژادپرستی در آفریقای جنوبی، جنبش حقوق مدنی آمریکا و جنبش‌های صلح‌طلب مورد استفاده قرار گرفته است. دراین روش با بی‌اعتنایی به قوانین حکومتی، سعی در تضعیف قابلیت اجرای قانون که یکی از مهم ترین پایه های قدرت هر حکومتی است می‌شود. سازمان ملل متحد ،، ۲ اکتبر تاریخ تولد او را ،روز جهانی عدم خشونت نام گذاری کرده است.این عکس ،پرتره‌ی سی‌سالگی گاندی است.

 

شماره ی ۲  | مادر ترزا    Teresa Mother

مادر ترزا

مادر ترزا (۱۹۱۰-۱۹۹۷) راهبه ی کاتولیک آلبانیایی و تأسیس کننده‌ی امور خیریه در هند بود. در سال ۱۹۴۸ صومعه را ترک گفت تا پرستاری بیاموزد. مادر ترزا به خاطر خدمات انسان دوستانه‌اش در سال ۱۹۷۹، جایزه نوبل صلح را به خود اختصاص داد. او با میانگین رای (۶.۰۷) دومین شخصیت محبوب در تاریخ انتخاب شده است و  به خاطر خدمات و عشق و علاقه اش به انسان ها و یاری رساندن به نیازمندان،بسیار محبوب بود.

 

شماره ی ۱ | آلبرت انیشتین       Einstein Albert

انیشتین

 

با میانگین رای (۶.۱۱)، آلبرت آینشتاین (۱۹۵۵-۱۸۷۹) به عنوان محبوب‌ترین و معروف‌ترین شخصیت در این پروژه‌ی تحقیقاتی انتخاب شده است.او به عنوان بزرگ‌ترین دانشمند تمام دوران و به عنوان یک قهرمان به خاطر تفسیر انقلابی و مدرن‌اش در ارتباط با تئوری نسبیت ، در سراسر دنیا شناخته شده است. در این عکس  آینشتاین را در کنار مادام کوری می‌بینیم.



مطالب مرتبط با این پست :

بهترین ها از دنیای دف نوازي و موسيقي سنتي، دنياي هنر و هنرمندان

شما از 1 تا 20 چه نمره ای به وبسایت میدهید؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پلاک 10 و آدرس plak10.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 






RSS

Powered By
loxblog.Com